Influenta reclamelor TV aupra alimentatiei copiilor

 mama cu copil

Stiati ca cei mai mari consumatori de reclama sunt copiii?


Potrivit studiului Impactul publicitatii asupra parintilor si copiilor, realizat de IMAS si Centrul de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC)( publicat in Jurnalul.ro din 29 iunie 2010) spoturile publicitare sunt vizionate in proportie de 75% de catre copiii in varsta de 6 ani. Procentul celor care vizoneaza spoturile publicitare scade, insa, semnificativ odata cu inaintarea in varsta.


Influenteaza negativ reclamele alimentatia copiilor?


In decursul a 15 zile expertii Uniunii Franceze a Consumatorilor au analizat clipurile pulicitare la produse alimentare difuzate in orele de maxima audienta pentru copii. In urma studiului efectuat s-a ajuns la concluzia ca produsele bogate in grasimi si zahar (produse lactate, cereale si dulciuri) sunt promovate in 89% din spoturile publicitare. In timp ce produsele alimentare precum: cereale complete, fructe, legume, uleiuri vegetale, nuci  lipsesc aproape total din spoturile publicitare (intre 1% si 3%). Asadar spoturile publicitare incurajeaza un regim alimentar opus regimului alimentar recomandat.


Creste consumul de produse bogate in grasimi si zaharuri daca privim mai mult la televizor?


Acelasi studiu condus de expertii Uniunii Franceze a Consumatorilor realizat pe un esantion de 352 de copii si parintii lor a analizat continutul dulapurilor si al frigiderelor. Rezultatele au aratat ca exista o legatura clara intre publicitate si produsele consumate de copii. Astfel ca doar 53% din provizii sunt alimente sanatoase iar restul de 47% din provizii sunt produse bogate in zaharuri si grasimi precum cereale, prajituri.
“Putem sa afirmam ca publicitatea contribuie la formarea unor obisnuinte alimentare nesanatoase la copii”, a concluzionat Olivier Andrault, reprezentant al organizatiei UFC.


Cat de mult crezi ca influenteaza reclamele alimentatia copiilor tai?




0

COMENTARII (10)

andreas2381x ( 11 Noiembrie 2010 17:36 )
reclamele infuenteaza doar in masura in care copilului i se permite orice

Teo ( 10 Ianuarie 2011 23:30 )
Lui Ianis ii plac foarte mult reclamele.Daca le-as avea inregistrate,ar sta toata ziua cuminte.

nicorely ( 13 Martie 2011 12:58 )
reclamele nu imfluenteaza doar copiii,ci si pe unii dintre adulti

stroe virginia ( 23 Martie 2011 22:06 )
influenteaza foarte mult

sandunicolae ( 06 Aprilie 2011 14:44 )
am un nepotel de 9 luni

sandunicolae ( 06 Aprilie 2011 14:45 )
zilele trecute mama lui ii curata nasucul,fiind racit,lucru pe care il suporta cu greu, dar cand a auzit reclama de la kinder nu a mai zis nimic,statea si asculta

sandunicolae ( 06 Aprilie 2011 14:46 )
reclamele sunt periculoase,pot fi interpretate si alrfel

netty ( 13 Aprilie 2011 14:17 )
daca am fi atenti am vedea ca reclamele au devenit un mod de viata

netty ( 13 Aprilie 2011 14:18 )
copii sunt atrasi de tot ce inseamna reclame

netty ( 13 Aprilie 2011 14:19 )
mult succes

Cod de verificare

Caractere rămase: 500