10 septembrie
Taxa pe dulciuri sau interzicerea reclamelor la dulciuri?

Fenomenul obezitatii este larg raspandit de aceea numeroase Guverne din tarile member UE au inceput sa introduca legi care sa ii determine pe cetateni sa adopte o alimentatie mai sanatoasa.
Danemarca va impozita curand dulciurile. O noua taxa pentru ciocolata, inghetata si alte dulciuri se va adauga celei deja existente pentru sucuri carbogazoase si va genera circa 1,5 miliarde de coroane daneze (circa 200 de milioane de euro) pe an la buget, potrivit unui studiu realizat de Confederatia daneza a industriei alimentare. Guvernul spaniol va impune si el restrctii in ce...
27 august
Prea mult zahar la TV

"Centrul de Stiinta in Interes Public" a acordat nota F (A fiind cea mai buna) la 95 din 128 companii producatoare de alimente sau divertisment, pentru politicile - sau lipsa lor - de avea reclame adresate copiilor. Aceasta in ciuda "Initiativei de Publicitate a Alimentelor si Bauturilor pentru Copii" ce a inceput in 2006, in care un numar de 16 mari companii si lanturi de restaurante, reprezentand 80 la suta din cele a caror reclama apare la televizor, au anuntat ca nu vor face spoturi publicitare adresate copiilor, daca acestea nu intrunesc standardele nutritive...
20 august
Permiti ca alimentatia copilului tau sa fie influentata de producatori care au ca scop in principal obtinerea unui profit, momindu-I cu produse de o valoare nutritiva indoielnica?

Intr-un studiu dat publicitatii in martie 2007, fundatia The Henry J. Kaiser Family a notat ca un numar de 12 reclame la alimente sunt vazute zilnic de copiii cu varsta cuprinsa intre 2 si 7 ani, insemnand 4400 pe an. Copiii cu varsta cuprinsa intre 8 si 12 ani au parte de 21 de reclame pe zi - mai mult de 7600 pe an. Pentru adolescenti, numarul este de 17 pe zi, sau mai mult de 6000 intr-un an. In general, jumatate dintre reclamele ce intrerup emisiunile pentru copii sau la produse alimentare adresate acestora.
Majoritatea reclamelor pentru copii si adolescenti sunt...
30 iulie
Stiati ca la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt amenintati de obezitate?

Statisticile confirma acest lucru iar pana in 2015, 2,3 miliarde de copii vor fi afectati de obezitate, estimeaza Organizatia Mondiala a Sanatatii.
Copiii sunt bombardati zilnic, in timp ce privesc programele preferate , cu reclame care ii incurajeaza sa manance alimente bogate in grasimi si zahar, snacks-uri, fast-food.
“Exista si o legatura de proportionalitate, deoarece cu cat copiii se uita mai mult la publicitate cu atat consuma mai multe produse dulci si grase”. “Mesajele publicitare induc parintii in eroare si contravin principiilor de lupta inpotriva...
30 iunie
Influenta reclamelor TV aupra alimentatiei copiilor

Stiati ca cei mai mari consumatori de reclama sunt copiii?
Potrivit studiului Impactul publicitatii asupra parintilor si copiilor, realizat de IMAS si Centrul de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC)( publicat in Jurnalul.ro din 29 iunie 2010) spoturile publicitare sunt vizionate in proportie de 75% de catre copiii in varsta de 6 ani. Procentul celor care vizoneaza spoturile publicitare scade, insa, semnificativ odata cu inaintarea in varsta.
Influenteaza negativ reclamele alimentatia copiilor?
In decursul a 15 zile expertii Uniunii...
CĂUTARE
Articole recente:
- Taxa pe dulciuri sau interzicerea reclamelor la dulciuri?
- Prea mult zahar la TV
- Permiti ca alimentatia copilului tau sa fie influentata de producatori care au ca scop in principal obtinerea unui profit, momindu-I cu produse de o valoare nutritiva indoielnica?
- Stiati ca la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt amenintati de obezitate?
- Influenta reclamelor TV aupra alimentatiei copiilor